torek, 8. januar 2013

Coaching stoji na 6 stebrih - 1. del

Z definicijo coachinga smo se že družili. Da je coaching lahko postal tako uspešen (in priljubljen), se lahko zahvali svojim 6 stebrom, na katerem celotno delovanje coachinga stoji. Teh 6 osnovnih stebrov oziroma principov razlikuje coaching od ostalih podobnih metod (npr. svetovanje, mentorstvo).  

Princip #1: Klient ima na voljo vse potrebne vire/potenciale, da reši svojo težavo. Klient se za proces coachinga ne odloča, da ga "rešimo" (včasih se zgodi, da se podjetja za poslovni coaching odločajo tudi zaradi tega, da zaposlenega "popravijo"). Namen coachinga ni reševanje in popravljanje ljudi. Včasih (sploh na začetku procesa coachinga) klienti to željo izrazijo z povejte mi, kaj naj naredim. Coach ne more povedati, kaj naj klient naredi. Zaradi tega, ker samo klient sam ve, kaj je optimalen korak in samo klient sam lahko ta korak tudi naredi. 

Princip #2: Vloga coacha je, da sprosti vse klientove vire/potenciale. Že v prejšnjem principu smo videli, da vloga coacha ni to, da bi dajal nasvete. Če damo nasvete, na nezavednem nivoju sporočamo, da je oseba manjvredna, in da smo mi tisti, ki vedno vemo najboljše. Če damo nasvete, se hitro znajdemo v vrtincu zakaj ne bi ti in v ja, ampak... igri. Če damo nasvete, to vodi k odvisnosti - to pa je ravno v nasprotju s tem, kar želi coach doseči. Vloga coacha je, da zastavlja pomembna in močna vprašanja, ki klienta pripeljejo do razmišljanja, kjer še nikoli ni bil (ali pa o določeni perspektivi in možnosti še ni razmišljal). Tako klient izoblikuje svoje vire/potenciale

Princip #3: Coaching se osredotoča na sedanjost in prihodnost. Za vsakega izmed nas pa je pomembna tudi preteklost. Sploh ker se vrednote, prepričanja in izkušnje najbolj intenzivno oblikujejo v prvih letih življenja. Coach mora poznati pomembnejše dogodke iz klientove preteklosti, da ga lahko podpre pri doseganju ciljev v sedanjosti in prihodnosti. Coach tukaj in zdaj podpira klienta, da doseže cilje, ki si jih je zadal.  

Ostali 3 stebri oziroma coaching principi: klient postavi/postavlja dnevni red, odnos temelji na partnerstvu, coaching pomeni spremembo in aktivnost. 
Klient v procesu coachinga odkriva in oblikuje svoje vire in potenciale. 














 

1 komentar: